Biblia marketingu? Mamy ich kilka!

Każdy, kto wchodzi w obszar marketingu zastanawia się jaka książka powinna być fundamentalnym elementem biblioteczki. Ze względu na to, przedstawiamy publikacje, dzięki, którym każda z tych osób będzie mogła płynnie surfować po świecie marketingu. 

Od lat na przedzie znajduje się Philip Kotler ze słynym 'Marketingiem'. Oczywiście zgadzamy się z tym, że jest to księga ponadczasowa, w której znajdziemy wszystko czego szukamy. Byleby było związane z marketingiem. Właściwie, to jest ona taką praktyczną encyklopedią, tylko bez suchych definicji. 
My polecamy najnowsze wydanie, opracowane przez Philipa Kotlera i Kevina Lanea Kellera, które wpadło już w nasze ręce i stwierdzamy, że jest ono niewątpliwie uzupełnieniem wczesniejszych wydań.


Jeśli chodzi o publikacje, to na równi z Kotlerem stawiamy Jack'a Trout'a, który oprócz tego, że jest praktykiem w obszarze marketingu, to jest także uznawany za twórcę teorii pozycjonowania. Wśród jego publikacji, znajduje sie jedna, która zasługuje na szczególne wyróżnienie. Mianowicie, jest nią 'Positioning: The Battle for Your Mind', która przedstawia najważniejsze aspekty pozycjonowania.


Na miano bibli marketingu zasługuje także, kolejna książka stworzona przez Jacka Trouta przy współpracy z Alem Riesem. Jest nia '22 niezmienne prawa zarzadzania marką'. Ten mini podręcznik zna chyba każdy. Uważamy go za niezbędnik każdego studenta! :)


Nieodłączym elementem wspomnianej wyżej książki Ala Riesa jest książka Wally Olinsa, 'O marce'.  Jest to elementarz dla przygotowany dla wszystkich, którzy wstępują w świat marketingu. Dla nas jest to nieodłączna część '22 praw zarządzania marką".


Publikacje Matthew Healeya znaliśmy od dawna, ale teraz doceniliśmy jedną z jego wyjątkowych książek. 'Czym jest branding?' to publikacja, która na stałe zagościła na naszych półkach i wędruje od jednej do drugiej osoby. Ksiazka jest przystępnie napisana i składa się z wielu ciekawych przykładów. Zachęcamy wszystkich (nie tylko specjalistów) do zapoznania sie z tą pozycją.


Wymienione publikacje to nasz TOP, natomiast chcielibyśmy przedstawić jeszcze dwie książki, które również zasługują na wyróżnienie za swoje praktyczne podejście. Są nimi 'Czym jest marketing' Alvina J. Silka oraz 'Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?' autorstwa Mattiasa Behrera oraz Joera Van Den Bergha. 

Książka Alvina Silka jest nieco bardziej teoretyczna, natomiast 'Jak kreować pokolenia...' odnosi sie do ciekawego wątku obecnych 15 - 30 latkow, których hedonistyczne podejście do życia zmusza marki do wprowadzania coraz nowszych strategii. Przykładem jest marka Volvo, ktora od lat pozycjonowana była, jako bezpieczna. Właśnie z powodu zmieniających się upodobań pokolenia Y, zmienia pozycjonowanie marki Volvo i obecnie opiera je na takich cechach jak kreatwyność, wygoda czy świeżość. 

Szczerze zachęcamy do zapoznania się z wymienionymi publikacjami.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Studio DN Design Group. Obsługiwane przez usługę Blogger.